پسر پارسی

من یک ملی گرا هستم که به مهر میهن قلم میزنم!

پسر پارسی

من یک ملی گرا هستم که به مهر میهن قلم میزنم!

خیام و نیچه

 

درودی آریاگونه به هم میهنان ایران دوستم ;
به آنان که ایران را برای ایرانی ، و نه برای
انیرانیان گرامی می دارند.
نوشتاری که در زیر برای شما می آورم ، سخنان
یکی از آزادمردان ایرانی به نام ابرمرد است.
با او در فاروم گفتمان آشنا شدم و تلاش کردم
پله به پله با او همراه باشم تا با خواندن
نوشتارهایش بیشتر از او یاد بگیرم و به راستی
که سخنانش تحولی بزرگ در من ایجاد کرد.ولی
سران فاروم فوق که ادعای آزادگی و فرهیختگیشان
ماتحت آسمان را پاره کرده،انتقادات او را
برنتابیدند و با نیرنگی پلید زمینه های اخراج
او را فراهم کردند و بنده را نیز به دلیل
هواداری از اندیشه های او ، با ادعایی واهی
از گفتمان راندند!چه باک که اخراج از فاروم
فوق به جرم هواداری از اندیشه های این مرد
برایم افتخار بزرگی است.
نوشتار زیر از ابرمرد در مورد پیوند خیام و
نیچه ، است که برای خودم (با توجه به اینکه
خیام را دوست دارم) بسیار جالب بود.
با اینکه روند وبلاگم اینگونه است که تنها
مکانی برای نوشته های خودم می باشد ولی با
دیدن نوشته ی پرمغز ابرمرد ، دریغم آمد
که آن را به خوانندگان گرامی وبلاگم پیشکش
نکنم :

--------------------------------------------------------
خیام و نیچه


نیچه و خیام در آزاد اندیشی و سنت شکنی و دین ستیزی ــ تا اندازه ای ــ
با هم پیوند دارند! اما باید دانست که راه این دو از هم جداست!
نیچه ، تنها خدایی را که می ستاید و از بزرگی اش بارها سخن می گوید ،
همانا « دیونوسوس » خدای شراب و شور مستی و باروری است!
پیروان دیونوسوس
در یونان ، رقص و موسیقی و میگساری و خوردن گوشت را راهی
برای یگانه شدن با او می دانستند و بر این باور بودند که دیونوسوس ،
هم از راه مستی و بیخودی می تواند الهام بخش انسان باشد و هم
از راه ادبیات و هنر! از همین روی ، دیونوسوس را پشتیبان هنر و
ادبیات می شماردند! دیونوسوس در فلسفه ی نیچه ، نماد شور
زندگی و آفرینندگی و آری گویی است! راستی که نیچه با چه
پاسداشتی از خدای شراب ، سخن می راند! در دیگر سوی ، خیام
را داریم که در ترانه هایش سراسر از شراب می سراید و به ما
می گوید که ورای مستی ، هیچ نمی شناسد! اما این مستی
را با آن مستی ،‌ پیوندی نیست! مستی خیام از مستی نیچه
جداست! شراب نیچه ، با همه ی تلخی و ناگواری اش ،
شیرین و گواراست و شراب خیام با همه ی شیرینی و
گوارایی اش ، تلخ است
و ناگوار! در این سخن باید درنگریست و ژرفنای نهفته اش
را کاوید! شراب نیچه برای کسی که توان نوشیدنش را
داشته باشد ، شرابی شورانگیز و شادی بخش و نیرو
افزاست! مستی شراب او ، ما را به فراسوی نیک و بد ،
رهنمون می شود و با جاودانگی ، پیوند می دهد! اما خیام چه؟!
او چه شرابی در پیاله ی ما می ریزد؟! خیام اگرچه ما را به خوش
بودن و شاد زیستن فرا می خواند ، اما شیرینی هر لذتی را در
کام ما تلخ می کند! او چنین می نمایاند که: « می خوردن و
شاد بودن آیین من است » اما به راستی ، چنین نیست!
شراب او تلخترین شرابهاست! شراب او درآمیخته با اندیشه ی
مرگ و نیستی ، و زهرآگین از هراس به پایان رسیدن و از
دست دادن است!او تلخی شراب را برخاسته از تلخی زندگانی
خویش می خواند! او به تلخی ، زندگی می کند و به زور شراب
می خواهد این زندگی تلخ را دمی فراموش کند:

می خور که چنین عمر که غم در پی اوست
آن بـه کـه بـه خـواب یـا بـه مـسـتـی گــذرد

از او رمقی به سعی ساقی مانده است! او بی باده
نمی تواند بار تن را بکشد! تن برای او باری گران است!
(بیاد بیاوریم که نیچه ، چه اندازه ، تن را دوست می دارد
و آن را چون گرانبهاترین چیز ،‌ ارج می نهد!)
خیام ، ما را با « می نوش » و « می خور » ی به میگساری
فرا می خواند و بی درنگ ، تلخترین و سیاهترین سخنان
را بر زبان می آورد:

می خور که به زیر گِل بسی خواهی خفت
بی مونس و بی رفیق و بی همدم و جفت

جز خیام چه کس را می شناسیم که با یادآوری چنین سرنوشت
تباه و شومی ، کسی را به شرابخواری و خوشگذرانی بخواند؟!!
کجا چنین جام شرابی در پیش شما خواهند گذاشت؟!!
چگونه می توان در گوش کسی گفت: « تو برای همیشه در
زیر گل خواهی ماند بی آنکه یار و همدمی در تنگنای گور
داشته باشی و دستت به جایی برسد! ای بیچاره هرگز امید مدار
که روزی از این زندان سیاه ، بر توانی خاست! با اینهمه ، بیا و
این پیاله ی شراب را بنوش و بکوش که این دم ، خوش باشی! »؟!!
خیام با ما چنین می کند! خیام کسی ست که با چنین سخنانِ
زندگی سوز و امید بر باد ده و انگیزه کُشی ، پیاله ای شراب
به دستمان می دهد! شرابی زهرآگین و هراس افزا!

 

می نوش به خرمی که این چرخ کبود
نـاگـاه تـو را چـو خـاک گـردانـد پسـت

می خور که فلک بهر هلاک من و تو
قـصـدی دارد بـه جـان پـاک من و تو

مـهـتـاب بـه نـور دامـن شـب بـشـکـافـت
می نوش ، دمی خوشتر ازین نتوان یافت
خـوش باش و بیاندیـش که مهتـاب بسی
انـدر سر گـور یک بـه یک خـواهــد تـافـت

چـون ابـر بـه نـوروز رخ لالـه بشـسـت
برخیز و به جـام بـاده کن عزم درست
کاین سبزه که امروز تماشاگه توست
فردا همه از خـاک تو بر خواهـد رست

 

از اینگونه فراخوانی های شگفت در ترانه های خیام ، بسیار
یافت می شود! در این چهارگان بنگرید:


زان پـیــش کـه نــام تــو ز عـــالــــم بـرود
می خور که چو می به دل رسد غـم برود
بـگـشــای سـر زلـــف بـتــی بـنـد ز بـنــد
زان پـیـش کـه بـنــد بـنــدت از هـم بــرود


در بیت نخست ، پس از آگاه کردن خواننده از سرنوشت شوم و
ناگزیرش ، به او سفارش می کند که می بنوشد تا مستی ،
اندوهش را بزداید! اگر از این پرسش بگذریم که کدام شراب و افیون
می تواند چنین اندیشه ی جانکاهی را از یاد ببرد و هراس مرگ
را فرو بنشاند ، می رسیم به بیت دوم و شکافتن آن! در این بیت ،
خواننده پس از پشت سر نهادن شکنجه ی میگساری با سخنان
مرگبار ، از سوی سراینده ، وا داشته می شود که به نوازش گیسوان
زیبارویی بنشیند و با سری گرم از شراب ، موهای معشوقه را
رشته رشته از هم بگشاید و در همان حال ، اندیشه کند که یکروز
بند بند پیکرش از هم خواهد گسست و هستی اش فرو پاشیده
خواهد شد! به راستی با در خیال آوردن چنین سرانجامی ، چگونه
می توان زیبارویی را به مهر نواخت و با او دست در آغوش شد؟!!
اگر ما لحظه ای از یاد زندگی بگسلیم و اندیشه ی خود را یکسره
به مرگ بسپاریم ، چگونه می توانیم در آن لحظه ، از زندگی لذت
ببریم؟!! چگونه می توانیم خود را نیست بیانگاریم و آنگه از هستی
خویش خشنود باشیم؟!! خیام اگر به راستی در شراب و یار ، لذتی
یافته بود ، همه ی لحظه های با شراب و یار بودن را بازگردنده و
جاودانه می خواست و اینگونه ، لحظه ی خود را جاودانگی می بخشید!
اگر لذتی تا بدین پایه سرشار و خواستنی در زندگی کسی باشد ، آن
کس هرگز نمی تواند نیستی و مرگ را در خیال بیاورد و لحظه ای
بدان بزرگی و شکوهمندی را گذرنده و پایان یافتنی بشمارد!
آن کس که به زندگی ،‌ آری گفته باشد ، با همین « آری گویی » ،
مرگ را واپس رانده است!
خیام به ما می گوید: « گر آمدنم به من بُدی ، نامدمی »! چنین کسی
چه بیگانه است با زندگی که اینگونه آرزو می کند! او همه ی لذتها
را از آن روی که روزی ،‌ مرگ در خواهد رسید ، بیهوده و پوچ می
انگارد و می سراید:

 

بـا یـار چـو آرمـیــده بـاشـی همـه عمـر
لـذات جـهـان چشیـده باشی همه عمر
هـم آخـر کــار ، رحـلـتـت خواهــد بــود
خوابی باشد که دیـده باشی همه عمر

 

این دیگر چگونه اندیشه ای ست ، من نمی دانم!!! من با چنین
اندیشه ای ، سخت بیگانه ام! من نمی دانم شاعر در اینجا چه می خواهد
بگوید که ارزش گفتن داشته باشد؟!! جاودانگی از دیدگاه سراینده ی
این چهارگان چیست؟!! اینکه زمانِ هماغوشی و میگساری ، چندان کشدار
شود که هرگز به پایان نرسد ــ گذشته از اینکه شدنی نیست و یاوه ای
بیش نمی تواند باشد ــ چگونه لذتی تواند بود؟!! آیا معنای
جاودانگی ، این است؟!! داستایوسکی از ما می پرسد: « آیا تنها یک
لحظه خوشبختی کامل ، برای یک عمر ، کافی نیست! ». و نیچه می گوید:

هرگز آیا به یک لذت ،‌ آری گفته اید؟ پس دوستان من ، به همه ی رنج ها
نیز آری گفته اید. چیزها همه به هم زنجیرند ، به یک رشته بسته اند ،
اسیر عشق هم اند.
اگر یک چیز را که یکبار آمده است دوباره خواسته باشید ، اگر گفته باشید:
ای مایه ی شادکامی من ، چه خوشایند منی ، دمی بمان! پس شما
همه چیز را بازگردنده خواسته اید!
همه چیز را از نو ، همه چیز را جاودانه ، همه چیز را بسته به یک
زنجیر ، به یک رشته ، اسیر عشق هم خواسته اید. آری ، شما جهان را
اینسان دوست داشته اید.
شما جاودانگان ، آن را جاودانه و همیشگی دوست داشته اید. و نیز
با رنج می گویید: گمشو ، ولی بازگرد! زیرا هر لذتی ، جاودانگی می خواهد.
والایی شگفت انگیز اندیشه ی نیچه را بنگرید! او تنها بخاطر آری گفتن به
یک لذت ، با بی پروایی ، همه ی رنجها را بازگردنده می خواهد! لذت او
چنان بزرگ است که همه ی سختیها را برای دیگربار پیوستن به آن
لذت ، می پذیرد! برای بازگشت یک لحظه ، همه ی بار هستی را
جاودانه بر دوش می گیرد! شگفتا که لذت او چه مایه سرشار و
بزرگ تواند بود که بر همه چیز سایه بگسترد و چیره بر هستی باشد!!!
خیام از رنج زندگی می گریزد و نیچه به پیشواز آن
می رود! نیچه ، به انسان ، عشق می ورزد و چشم به راه فردای
روشن اوست! او خدا را مرده می خواند تا انسان را بر تخت خدایی بنشاند!
او ابرانسان را نوید می دهد تا سرنوشتی چنین بزرگ را بنگارد! و
خیام چه می کند؟! خیام به من و شما می گوید:


آمد شدن تو اندرین عالم چیست؟
آمـد مگسی پـدیـد و نـاپـیـدا شد


خیام ، انسان را خوار می دارد و این انسان خوار ، آشکار نیست که چرا باید
از زندگی کوتاه خود بنالد و یک جاودانگی پوچ و نابخردانه را آرزو کند؟!!
کسی که ناخواسته به دنیا آمده و اکنون می گوید که نمی خواستم بیایم ،‌
 برای چه در اینجا لنگر انداخته و نمی خواهد برود؟!! خیام با همان اندیشه ی
« کش آمدن زمان » و « بودن در مکان » ، به ارزیابی زندگی شاهان نامدار
ایران باستان می نشیند و آنهمه فر و شکوه را هیچ می انگارد!!! آیا فر و
شکوهی در کار نبوده است و این فر و شکوه ،‌ جاودانه نیست؟! آیا خودِ خیام
در همین ترانه ها با سخن گفتن از آن فر و شکوه ، به آن کسان ، جاودانگی
نبخشیده است؟! مگر مرگ چه می تواند بکند؟! انسان ،‌ زندگی را جاودانه
کرده است! چگونه می توان هر فر و شکوهی را به گناهِ گذشت زمان و
دیگرگونی مکان ، هیچ و پوچ شمرد و بدان پوزخند زد؟!!
اندیشه ی نیست انگارانه ی خیام را در ترانه هایش بنگرید:

 ما لـعـبـتـکـانـیـم و فـلـک لعبت بـاز
از روی حقیقتـی نـه از روی مجــاز
یک چنـد درین بسـاط بازی کردیـم
رفتیـم به صندوق عـدم یک یک باز

 

انسانی که نیچه به او چه امیدها دارد و او را سوار بر سرنوشت
می خواهد ، ببینید در سخن خیام به چه روزی افتاده است:
عروسک کوچک و بی اراده ای که بازیچه ی دستِ عروسک گردانِ
روزگار است و پس از به بازی گرفته شدن در یک زندگی کوتاه و
ننگین ، روانه ی صندوقچه ی نیستی می شود و به پایان می رسد!
اما نیچه ،‌ انسان را سرنوشت ساز می داند و می گوید:
گذشت آن زمانی که پیشامدها با من روبرو می توانستند شد. حال
بهر من چه روی تواند داد که هم اکنون از آن من نبوده باشد!
من هنوز هر پیشامدی را در دیگ خویش می پزم و چون نیک
پخته شد ،‌ همچون خوراکی بهر خویش ، او را خوشامد می گویم.
و به راستی ، ای بسا پیشامدها که سرورانه به سراغم آمده است
اما اراده ام سرورانه تر با او سخن گفته است و آنگاه او زاری کنان
زانو زده است.خیام چنین نمی اندیشد و انسان را بس کمتر از این
می داند! او می پرسد:
« از آمدن و رفتن ما سودی کو؟ » و می نالد:
« افسوس که بی فایده فرسوده شدیم! »
و از ناچیزی انسان می گوید: « بنگر ز جهان چه طرف بر بستم ، هیچ! »
و بر این باور است: « ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود! ».
جهانِ بی انسان ، برای نیچه ، هرگز اندیشیدنی و پذیرفتنی نیست!
و به راستی ، انسان چگونه می تواند به جهانی بیاندیشد که انسان
در آن نیست؟!!خیام به صحرای عدم می نگرد و ناآمدگان و رفتگان
را می بیند! آنک ، نیچه به فراسوی نیک و بد ، چشم دارد و انسانها
را می بیند که برای برکشیدن ابرانسان ، پلهایی شده اند و به بی
کرانه پیوسته اند! همه ، دست به دست هم داده اند تا چیزی را به
اوج برسانند!

-----------------------------------------

-----------------------------------------

نوشتار بالا بدون هیچ دگرگونی از سخنان
ابرمرد (abarmard_abarmard@yahoo.com) است.


 



تا چند زنم به روی دریاها خشت
بیزار شدم ز بت پرستان کنشت
خیام که گفت دوزخی خواهد بود؟
که رفت به دوزخ و که آمد زبهشت


گویند کسان بهشت با حور خوش است
من می گویم که آب انگور خوش است
این نقد بگیر و دست از آن نسیه بردار
که آواز دهل شنیدن از دور خوش است


خیام


با سپاس فراوان
پسر پارسی
آذین خرم دین

sarbaz_iran@yahoo.com

 

 

نظرات 45 + ارسال نظر
کیومرث شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 04:35 ب.ظ

خیلی قشنگ بود
من همه سرودهای خیام رااز برم
راستی چندی پیش تولد پدر ایران کورش بزرگ بود

بدرود

پانته آ شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:30 ب.ظ http://stoncrop2002.persianblog.com

با درود.همانند همیشه بسیار زیبا و پر مفهوم بود.

فرشته مهر یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:03 ق.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

دوست عزیزم ممنونم اومدین اما اعصاب من رو به شدت ریختن به هم! و من نمی تونم بنویسم و اصلآ خدایی بگم حالم دیگه از همه شون به هم می خوره! فقط بلدن به من توهین کنن و بی احترامی! منم دیگه نمی تونم تحملشون کنم! قبلآ مزاحمان آزار می دادند اما دوستان هم عذابم می دهند! اما به شما سر می زنم از محبتی که به من کردید ممنونم

فرشته مهر یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:39 ق.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

در هیچ بحثی هم منو شرکت نمیدن
از وجود و حضور من رو در این محیط مجازی نمی تونن ببینن

فرشته مهر دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:46 ب.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

دوست عزیزم ببخشید انقدر ناراحتت کردم. شاید اگر یکی دو دو به من پشت پا زدند و سعی داشتند من رو از محیط بیرون کنن به واقع دوست نبودند بلکه گرگی در پوست بره
اما از شما خیلی ممنونم و خیلی شرمندم که ناراحتت کردم ازت مغذرت می خوام. اما بدبختانه می بینم بعضی از دوستان هم جزو انیران نیستند بلکه خودشون حتی در دنیای واقعی هم مبارزه می کنند و باز هم سعی در ضعیف کردن روحیه من دارن من واقعا اونا رو نمی دونم دیگه چه جوری تجزیه تحلیل کنم.

فرشته مهر سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:00 ق.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

من به روز کردم دوست عزیزم
از حمایتت بسیار ممنونم
نمی دونم چه جوری از شرمنده گیتون در بیام

سو لماز سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:25 ب.ظ

اگر عاشق هر چیری در این دنیا باشی برایش ارزش قائل می شوی .

پیامبر سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:17 ب.ظ http://sepantaarmita.persianblog.com

درود تارنگار بسیار خوبی دارید امیدوارم که در راه اشا پیروز باشید***جاوید ایران****

فرشته مهر چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:11 ب.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

شما به نظرتون من باید با بی معرفتی دوستان چه کار کنم؟ به بعضی دوستان دروغ گوئی که با من ادعای دوستی دارند اما خنجر می زنند!؟؟؟؟؟ واقعا باید چه کارشون کنم؟ انتظاره اینکه تاب بیشتری بیارم؟ تحمل کنم تا باز هم اذیتم کنن؟ هر چی اذیت می بینم از همین دوستان ایران پرسته! اونا هستن که پدر جد منو در آوردن! اونا هستن که چند ماهه منو مریض کردن! همین آدم هایی که برای من فخر می فروشن!
شما می گین من چه خاکی باید بر سرم بریزم؟!
چند ماهه بعضی از دوستان مثلآ ایران دوست که شما هم بهشون لینک دادید پدر منو در اوردن
و منم دیگه انرژی ندارم

پانته آ یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:55 ق.ظ http://stoncrop2002.persianblog.com

با درود بر شما.با سپاس فراوان از اینکه به وبلاگم آمدید و نظرتون رو نوشتید.و ممنون از نظر لطفتون.شادزی

فرشته مهر سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:12 ق.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

مملکتم رو دوست دارم، به طبع ادم هاش رو هم دوست دارم.کسی که ایران رو دوست داره هم وطناش رو هم دوست داره. کسی که ایران رو دوست داره از اتحاد بین ایرانیا هم بدش نمیاد. نه شما می تونی تعلقاتِ خاطرِ من رو ببری زیر سوال و اونا رو بی ارزش جلوه بدی و نه هیچ انیرانی ای یا هر کسی دیگه هر کی می خواد باشه. نه شما و نه هیچ کسِ دیگه حق نداره احساساتِ هم وطن دوستانه من رو ببره زیر سوال و مورد قضاوت قرار بده همونطور هم که خودت گفتی به هیچ مربوط نیست که من تعلقاتم رو بخوام ثابت کنم اما یه چیزی رو فراموش کردید و اون اینکه ننوشتید کسی هم حق نداره حق دوستی من در این محیط با دوستان وطن پرستم رو مورد اتهام قرار بده! بهتره اون کسی که ادعا می کنه دوستی با ایران و دوست داشتن ایران یک مشت مزخرفاته خودش هم اول از همه مطالب وبلاگش رو زیرو رو کنه و کِلا وبلاگش رو ببنده و یکی دیگه با عنوان و مطالب دیگه آغاز کنه و خودش هم دوستی نداشته باشه! و ابراز لطف و محبتی به هیچ دوستی نکنه چون همش بی ارزشه! بدورد!

فرشته مهر سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 04:43 ق.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

اونی که می گه: به وبلاگ خیلی های دیگه کار نداره بهتره از اول بلند نشه بیا به وبلاگ من و بگه چرا ما رو تنها گذاشتی... و بنویس و... این حرفا! در ضمن اونی که ادعا می کنه کلمه دوست اینجا بی معنیه بهتر بود از اول add
نمی کرد کسی رو تا بعدآ که خواست خودش رو نشون بده نمی رفت حذف کنه! اینطوری شاید بهتر به نتیجه می رسید!

فرشته مهر سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:22 ق.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

در ضمن اگر واژه دوست بیگانه هست و چیز مزخرفی در این محیط و در کارِ شما!! پس راهنمایی هم بیود و مزخرف است! چون انسان دوست یا هم وطن رو راهنمایی می کنه! اگه کسی بدش میاد از این مزخرفات!؟! می تونه ادعا نکنه که وقت گذاشته و ....البته وقت گذاشته اما به خیال خودش برای آزار و نا امید کردن!

فرشته مهر سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:43 ق.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

ایگنور کردن هم فایده ای ندارد مگر یک دلخوشی برای فرار! که خوشحالم ایگنور کردید چون حرف هایم موثر واقع شد و تنها راد فرار بود چون به اهدافتان پی بردم! اما بنده خدای گرامی شما هم ایران دوست هستید تنها دشمنان را شاد کردید!

فرشته مهر سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

و تنها راه فرار بود

فرشته مهر سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:42 ب.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

باز هم شما را دوست خطاب می کنم! در مطلبم اشاره ای به گفته هایتان کردم. شما رو به خواندشن دعوت می کنم. بسیار صادقانه و از ته دل نوشته شده. می توانید پیش خود قضاوت کنید و کمی تامل کنید.

فرشته مهر سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 02:04 ب.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

باز هم شما را دوست و هم وطن نازنین خود خطاب می کنم! گرچه مرا با حرف هایی که بوی بی اتحادی و جدایی می دهد رنجانده اید! اما هنوز هم برای اتحاد و دوستی و دوست داشتن و دوست داشته شدن دیر نیست. هنوز هم ملت ما وقت دارد تا اعضای جامعه اش را از خود بداند هنوز وقت دارد تا این بی تفاوتی را از بین ببرد و متوجه شود عشق به ایران و ایرانی مانع تازیدن دشمنان می شود

آذین چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:41 ب.ظ http://www.pesareparsi1.blogsky.com

فرشته ی مهر!گویا فراموش کردید چه کسی پیوند همکاری را بینمان را گسست!پاک کردن پیامم به وسیله ی خودتان و سایر سخنانتان را می گویم!حال خود بگویید چه کسی فرار کرد!پاک کردن پیامی که سراسر دلسوزی بود و پند!یادتان می آید که؟هر چند شما منظورم را در مورد سخنانم درست در نیافتید و به یاوه گویی روی آوردید!
اکنون در وبلاگم این فضا برای شما مهیا شد که سخنتان
را بگویید...هرچند هیچ ربطی به نوشته ی خیام و نیچه نداشت!همین شما با ادعاهای زیادتان از ایجاد همین فضا در وبلاگ خود برای بنده عاجز بودید!ایگنور شدنتان در رایانامه و مسنجر حق طبیعی بنده در اینترنت برای رهایی از دست مزاحمین است...به جز این زمانی که دیدم شما اندکی از سخنانم را درنیافته و تازه آنها را باژگونه هم دریافتید و پی در پی پیام بی ربط با حجم زیاد می دهید چاره ای جز این ندیدم!
به هر روی از این پس اگر روند کنونی را ادامه بدهید و پیام
بی ربط و سخنان تکرای خود را در این وبلاگ بگذارید ناچارم
بنا بر همان حقی که گفتم آن را پاک کنم!
گمان کنم هیچ چیز دردناک نر از این نباشد که چیزی را بنویسید
و سپس پاک شود!(بنده تجربه اش را در وبلاگ شما دارم)پس از نوشتن پیام بی ربط با موضوع خودداری کنید.
بیش از این مزاحم نشوید که بنده زمانی برای این دعواهای
بیهوده ندارم.پیشنهاد می کنم: نامه ام را برای خود نگه دارید
و چند سال پس از این که بزرگتر شدید آن را دوباره بخوانید!
گمان کنم آنزمان بدردتان می خورد!
بازهم می گویم که منظور من را از آن پندها درست درنیافتید!
بدورد

فرشته مهر چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

دوست بزرگوار!؟ دوستی در اینجا معنی ندارد پس حرف از دلسوزی و راهنمایی و پند!! بسیار بیهوده و غیر منطقیست! پس آن کسی که باید صبر کند تا بزرگ شود و منطقی و متناقض صحبت نکند شما هستید!.قبلا هم توضیح داده بودم حالا اگر پاسخی ندارید یا اینکه تنها هدفتان بزرگ جلوه دادن خودتان و بیرون کردن و نا امید کردن دیگران و تعیین تکلیف کردن و علایق دیگران را زیر سوال بردن است، مشکل من نیست!.امیدوارم باز هم به شخصی دیگه گیر دادید تا اون رو به خیال خودتون دلسرد کنید یا بی خودی ببافید که دوستی هایش مفتی نمی ارزد! و تلاش کنید ننویسد ( تا بلکه وجود و بزرگی خودتون رو ثابت کنید!) به هر حال یاد بگیرید که حق ندارید با ژست های بیهوده مانع کار دیگران شوید!برای فرار از پاسخ های او یاد بگیرد پاک نکنید! اتفاقآ پاک کردن پیام هم درد اور نیست! وقنتی به نیت بچه گانه دیگران پی می برم!

فرشته مهر چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:51 ب.ظ http://www.hamdele-aghaghiha.persianblog.com

شنیدین هر وقت کسی کم می آورد، می گوید منظور من چیز های دیگری بود؟! و مشکلات و تناقضات خودش را به دیگران نسبت می دهد؟ شما لایق صحبت نیستید متاسفانه شما باید چند سالی بیشتر از عمرتان بگذرد... بدورد!

احسان جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:51 ق.ظ http://gazooki.blogfa.com

درود بر دوست نیک اندیشم. خوشحال میشم به من همسر بزنی.

احسان یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:18 ق.ظ http://gazooki.blogfa.com

درود و سپاس...درود به این همه نیک اندیشی و سپاس از اینکه منو جزو دوستان خود قرار دادی..یر بمانی

فرید چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:51 ق.ظ http://azarpad.persianblog.com

دوست من منو ببخش که مدتی نبودم کار مشغله فرصت نمیده اما میخوانم و سپس نظر میدم

آریا چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:04 ب.ظ http://www.iranpan.persiablog.com

سوم خرداد سالروز رهایی و بازگشت خونین شهر .خرمشهر سرفراز به آغوش مام میهن پرسرور بادhttp://www.iranpan.persianblog.com/


وطن یعنی غبار ازعشق رفتن
نماز خون به خونین شهر خواندن
مهاجم را ز خرمشهر راندن
سپاه جان به خوزستان کشیدن
شهادت را به جان ارزان خریدن
وطن یعنی هدف یعنی شهامت
وطن یعنی شرف یعنی شهادت
وطن یعنی شهید آزاده جانباز
شلمچه.پاوه.سوسنگرد.اهواز
وطن یعنی شکوه سرفرازی
وطن یعنی ز عالم بی نیازی
وطن یعنی گذشته حال فردا
تمام سهم یک ملت ز دنیا
وطن یعنی چه آباد و چه ویران
وطن یعنی همین جا یعنی ایران

شیر ژیان یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:08 ق.ظ http://www.darvag821.persianblog.com

وبلاگ مرا فیلتر کردند / اما من سکوت نمی کنم / قلمها را می شکنند اما از هر قلم شکسته قلمی دیگر می روید .

رعنا یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:51 ب.ظ http://masoodnet.blogsky.com

هزاران افرین بر تو دوست عزیز حقیقت جو....به من هم سری بزن عزیز

جانفشان میهن شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:11 ق.ظ http://janfeshanemihan.blogfa.com

به نام یزدان پاک و با درود بیشمار به فرزند خلف مام میهن، سرور عزیزم، پسر پارسی!
از اینکه به تارنگار این حقیر لینک دادید، بسیار سپاسگذارم. خواهشمندم با توجه به اینکه تنها نزدیک یک ماه به 18 تیر باقیمانده است، در این زمینه و همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری ما را از نظرات خود در وبلاگتان بهره‌مند نمایید.
با سپاس.
به امید رهایی ایران عزیز.
پاینده ایران

داریوش(وبلاگ گروهی ذهن سوخته دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:41 ب.ظ http://www.pain.mihanblog.com/

درود دوست خردمند و ایراندوست بودن چون شمایانی سستی زانوان را از یاد میبرد و ادامه راه در این برهوت دهشت انگیز را میسر میسازد امید که در راهتان استوار و پاینده باشید لینکتان را در وبلاگمان قرار خواهیم داد تا بیشتر بیاموزیم و...به امید راستی و تندرستی...

فرشته مهر دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 04:43 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

/من آخر به حرفتان رسیدم!
آخر به حرفتان رسیدم!
ای کاش به حرفتان گوش می کردم ای کاش
ماجراهاست باید برایتان بگویم که چگونه دوستان پشت پا زدند...که چگونه مزدوران سو استفاده کردند و طاقتم را بریدند و من از خشم وبلاگم را حذف و یکی دیگر ساختم!
که آخر هم مثل سگ پشیمان شدم چه کار بیهوده ای کردم و به این تسلیم می گویند!
حیف ان همه خاطهر ان همه پیام دوستان
ای کاش کمی تسلط داشتم و خشمگین نمی شدم!
ای کاش اگر بی خیالی می کردم مزدوران دست از سرم بر می داشتند انقدر خشمگین شدم که حتی فراموش کردم نوشته هایم را سیو کنم. همان مزدور به نام گیو با نا من و با استفاده از طرح وبلاگ من وبلاگی تقلبی در بلاگفا ایجاد کرده.. همه پخش کرده من هک شدم.... حتی از دو دوست نامرد من عکسم را گرفته و به طرز توهین امیز و ترسناکی مونتاژ کرده.....

به حرفتان رسیدم
دلم می خواهد باز هم همراه من باشید و به ادرس جدیدم بیایید --- http://hourmehr.persianblog.com

فرشته مهر پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 07:31 ب.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

لینکتان را قرار دادم دوست گرامی

آریانا شنبه 11 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 04:05 ق.ظ http://www.aryabom.blogfa.com

درودی آریا گونه بر شما دوست همفکرم دوست من ایران به همچو شما نیاز دارد ادامه دهید دوست گرامی اگر مایل بودییدسر به من بزنید دورد برشما

[ بدون نام ] یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:23 ق.ظ

فارس کونی!

آذین خرم دین یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:17 ب.ظ http://www.pesareparsi1.blogsky.com

چه ساده است در تاریکی ایستادن و دشنام دادن!
این است تمام شهامت شما؟

فریدون دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:13 ق.ظ http://ariyaana.persianblog.com

درود بر شما مهربان یار. بروز نمی کنید؟؟؟ اگر توانستید پیوند مرا به پرشین بلاگ اصلاح فرمایید.

فرشته مهر سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:37 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

ممنونم از حظورتان
ای کاش.. ای کاش.................... به حرفهایتان .....عمیق تر.............
ای کاش می فهمیدم دوست شما هستید!!! آن وقت اینگونه خاطراتم تمام آرشیوم.. حذف نمی شد....

فرشته مهر چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 09:51 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

دوست گرامی پیامی که با نامتان در وبلاگ من گذاشته شده مال شماست؟!؟! چقدر گله مند و ناراحت کننده است؟!

فرشته مهر چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:58 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

ان پیام را پاک کردم حدس می زنم چه کسی باشد که می خواهد شر به پا کند...
شاد باشید دوست من

فرشته مهر جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:25 ب.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

به روز کردم خوشحال می شم به من سر بزنید

فرشته مهر پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:39 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

جاده ای قرار است در شیراز( منطقه پاسارگاد) ایجاد شود

در این صورت بخشی از منطقه پاسارگاد از بین خواهد رفت

این کار خیانت به خاک کشورمان است

به علت مشکلات و گرفتاری....... از این موضوع دیر خبردار شدم

دوستان، شما را دعوت به کمک و همکاری می کنم

در این رابطه با دوست گرامی ام دانیل تماس بگیرید

سرزمینِ فرشته گانِ ایرانی را نابود نکنید! هویتشان را نابود نکنید!

صادق سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:05 ب.ظ

سرباز مدتها می باشد در فکر بازگرداندن ابرمرد می باشم. زمینه اش را باید جور کرد. عکسی که دنبالش بودی را در تالار عکس برایت گذاشتم.

فرشته مهر سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:49 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

بی صبرانه منتظرم به روز کنید
باز هم در حسرت هستم که چرا به راهنمایی های شما ....

فرشته مهر سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 10:55 ق.ظ http://hamdele-aghaghiha.persianblog.com

من شدیدا شرمسار شما هستم
شرمسار خودم که چنینی ظلمی به خودم کردم و به نصیحت شما گوش ندادم
اگر گوش می دادم الان آرشیوم نمی رفت
انرژیم نمی رفت
راستی چرا انقدر من همین کسایی که به ظاهر وطن پرست هستند رو جدی گرفتم؟

katnermd شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:47 ق.ظ http://yxmpckk.kogaryu.com/mpt.html

<a href=http://whxoalj.1freewebspace.com/mertt.html> loom </a>
<a href=http://whxoalj.1freewebspace.com/uglll.html> are </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/xindeadi.html> dwarf </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/xhou.html> loom </a>
<a href=http://ihosqoro.9cy.com/dmofa.html> what </a>
<a href=http://ihosqoro.9cy.com/ghan.html> trees </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/thineanofo.html> to </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/thofan.html> s </a>
<a href=http://svalawa.25am.com/buthive.html> healthy </a>
<a href=http://svalawa.25am.com/whis.html> or </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/pthezesein.html> mars </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/bechowan.html> baskets </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/xaya.html> forbidden </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/diothi.html> alaska </a>
<a href=http://ehlwjzu.408ez.com/mat.html> fresh </a>
<a href=http://ehlwjzu.408ez.com/bunf.html> dragon </a>
<a href=http://ovrliur.action-links.net/peredit.html> grow </a>
<a href=http://ovrliur.action-links.net/pengoto.html> vegetables </a>
<a href=http://opehrhn.arcadepages.com/slysthenot.html> frozen </a>
<a href=http://opehrhn.arcadepages.com/ro.html> star </a>
<a href=http://uffjukh.bigheadhosting.net/su.html> fruits </a>
<a href=http://uffjukh.bigheadhosting.net/din.html> nutritional </a>
<a href=http://cnsorir.builtfree.org/jonsuse.html> interesting </a>
<a href=http://cnsorir.builtfree.org/chethof.html> weird </a>
<a href=http://uaxsgye.designcarthosting.com/panteredi.html> forbidden </a>
<a href=http://uaxsgye.designcarthosting.com/flo.html> facts </a>
<a href=http://ptqacjz.digitalzones.com/nd.html> forbidden </a>
<a href=http://ptqacjz.digitalzones.com/lkea.html> fun </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/bef.html> and </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/veta.html> vegetables </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/kes.html> star </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/nsthexit.html> fun </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/faledel.html> fun </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/nteyi.html> nutrition </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/jedyin.html> make </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/yiopirini.html> basket </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/usman.html> salad </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/phede.html> chocolate </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/ysemexanva.html> is </a>
<a href=http://mtbfkmv.fcpages.com/thesour.html> apple </a>
<a href=http://mtbfkmv.fcpages.com/ik.html> nutrition </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/ve.html> healthy </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/vesusoli.html> on </a>
<a href=http://cilzieo.freehostyou.com/rssthia.html> passion </a>
<a href=http://cilzieo.freehostyou.com/th.html> trees </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/rith.html> all </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/butr.html> basket </a>
<a href=http://vbouwje.freewebportal.com/qumatero.html> passion </a>
<a href=http://vbouwje.freewebportal.com/ue.html> random </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/ben.html> loom </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/aceve.html> nutrition </a>
<a href=http://powpcbd.g3z.com/xistomed.html> frozen </a>
<a href=http://powpcbd.g3z.com/flinorith.html> interesting </a>
<a href=http://laiiyrj.greatnow.com/jeritorle.html> citrus </a>
<a href=http://laiiyrj.greatnow.com/or.html> recipe </a>
<a href=http://oihaacrc.jamminweb.com/fl.html> fact </a>
<a href=http://oihaacrc.jamminweb.com/lan.html> civil </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/ferilise.html> that </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/ghoti.html> salad </a>
<a href=http://yxmpckk.kogaryu.com/mpt.html> about </a>
<a href=http://yxmpckk.kogaryu.com/gngr.html> forbidden </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/ndindoolia.html> passion </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/ncheck.html> tomato </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/xedudeco.html> fun </a>

housemd شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ب.ظ http://ddbwixd.012webpages.com/jeyofoudd.html

<a href=http://whxoalj.1freewebspace.com/uelefuche.html> worksheet </a>
<a href=http://whxoalj.1freewebspace.com/ustotfo.html> flags </a>
<a href=http://whxoalj.1freewebspace.com/pppe.html> punching </a>
<a href=http://whxoalj.1freewebspace.com/xinati.html> math </a>
<a href=http://whxoalj.1freewebspace.com/ndlascrec.html> ncaa </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/inanyai.html> th </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/jedos.html> diaper </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/ri.html> budget </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/fom.html> a </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/litread.html> forbidden </a>
<a href=http://okrrmihbh.1sweethost.com/ndicoveais.html> worksheets </a>
<a href=http://ihosqoro.9cy.com/ghirtind.html> fruit </a>
<a href=http://ihosqoro.9cy.com/junituria.html> punching </a>
<a href=http://ihosqoro.9cy.com/gon.html> baskets </a>
<a href=http://ihosqoro.9cy.com/di.html> elementary </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/jeyofoudd.html> what </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/xthint.html> elementary </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/waredeset.html> and </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/re.html> multiplication </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/ugomi.html> coupons </a>
<a href=http://ddbwixd.012webpages.com/ffav.html> worksheets </a>
<a href=http://svalawa.25am.com/mingr.html> with </a>
<a href=http://svalawa.25am.com/ingyeddi.html> weird </a>
<a href=http://svalawa.25am.com/xasout.html> and </a>
<a href=http://svalawa.25am.com/jorowi.html> science </a>
<a href=http://svalawa.25am.com/pananining.html> science </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/jusersuc.html> laptop </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/sthe.html> interesting </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/jeyineding.html> about </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/vevereiem.html> fun </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/thed.html> passion </a>
<a href=http://thcwqet.100freemb.com/pondri.html> punching </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/xioreri.html> facts </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/zd.html> fruits </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/be.html> bean </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/hegondit.html> worksheet </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/venoungha.html> the </a>
<a href=http://feooyoj.250m.com/lithioutrl.html> free </a>
<a href=http://ehlwjzu.408ez.com/xis.html> birthday </a>
<a href=http://ehlwjzu.408ez.com/queea.html> tea </a>
<a href=http://ehlwjzu.408ez.com/bezl.html> trash </a>
<a href=http://ehlwjzu.408ez.com/oulathi.html> what </a>
<a href=http://ehlwjzu.408ez.com/her.html> fruits </a>
<a href=http://ovrliur.action-links.net/keas.html> free </a>
<a href=http://ovrliur.action-links.net/su.html> pisces </a>
<a href=http://ovrliur.action-links.net/khrysti.html> funny </a>
<a href=http://ovrliur.action-links.net/ric.html> bag </a>
<a href=http://opehrhn.arcadepages.com/noneden.html> st </a>
<a href=http://opehrhn.arcadepages.com/xersay.html> nutone </a>
<a href=http://opehrhn.arcadepages.com/yetokhio.html> for </a>
<a href=http://opehrhn.arcadepages.com/suleded.html> war </a>
<a href=http://opehrhn.arcadepages.com/sthouler.html> bean </a>
<a href=http://uffjukh.bigheadhosting.net/riringyor.html> love </a>
<a href=http://uffjukh.bigheadhosting.net/kind.html> civil </a>
<a href=http://uffjukh.bigheadhosting.net/ysha.html> free </a>
<a href=http://uffjukh.bigheadhosting.net/rokho.html> school </a>
<a href=http://uffjukh.bigheadhosting.net/yth.html> passion </a>
<a href=http://cnsorir.builtfree.org/veanteri.html> of </a>
<a href=http://cnsorir.builtfree.org/lemough.html> is </a>
<a href=http://cnsorir.builtfree.org/dyeap.html> bean </a>
<a href=http://cnsorir.builtfree.org/uedyigr.html> worksheets </a>
<a href=http://cnsorir.builtfree.org/morisedoze.html> christmas </a>
<a href=http://uaxsgye.designcarthosting.com/cspli.html> preschool </a>
<a href=http://uaxsgye.designcarthosting.com/fa.html> love </a>
<a href=http://uaxsgye.designcarthosting.com/gute.html> and </a>
<a href=http://uaxsgye.designcarthosting.com/xc.html> birthday </a>
<a href=http://uaxsgye.designcarthosting.com/zdeererto.html> with </a>
<a href=http://ptqacjz.digitalzones.com/yis.html> st </a>
<a href=http://ptqacjz.digitalzones.com/houbye.html> cards </a>
<a href=http://ptqacjz.digitalzones.com/beeneerin.html> cards </a>
<a href=http://ptqacjz.digitalzones.com/qusor.html> man </a>
<a href=http://ptqacjz.digitalzones.com/eefacksore.html> funny </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/ds.html> gift </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/wano.html> day </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/joe.html> canvas </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/grinchezez.html> for </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/inyeibea.html> random </a>
<a href=http://bjidows.dreamstation.com/qusthedit.html> to </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/edonn.html> passion </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/keztout.html> woman </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/zdal.html> s </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/jurndderr.html> with </a>
<a href=http://dckusag.easyfreehosting.com/ryicc.html> worksheet </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/zducheci.html> science </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/wanitheng.html> th </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/ofomesor.html> cards </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/kefi.html> cleaner </a>
<a href=http://wmehaes.exactpages.com/ouryen.html> birthday </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/dncheyof.html> are </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/manabudexi.html> passion </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/jeap.html> vegetables </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/qur.html> vacuum </a>
<a href=http://vvdrajgd.ez-sites.ws/wic.html> in </a>
<a href=http://mtbfkmv.fcpages.com/anya.html> war </a>
<a href=http://mtbfkmv.fcpages.com/qugadits.html> multiplication </a>
<a href=http://mtbfkmv.fcpages.com/ith.html> laptop </a>
<a href=http://mtbfkmv.fcpages.com/xasethut.html> punching </a>
<a href=http://mtbfkmv.fcpages.com/psperimi.html> christmas </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/jextuse.html> math </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/zden.html> tea </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/thioumatol.html> fruits </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/ath.html> a </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/toditesple.html> interesting </a>
<a href=http://caedizae.freecities.com/jus.html> punching </a>
<a href=http://cilzieo.freehostyou.com/qutithe.html> gift </a>
<a href=http://cilzieo.freehostyou.com/fustunma.html> passion </a>
<a href=http://cilzieo.freehostyou.com/yatifr.html> kindergarten </a>
<a href=http://cilzieo.freehostyou.com/anezlleron.html> passion </a>
<a href=http://cilzieo.freehostyou.com/siowrdn.html> free </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/ns.html> a </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/ntheno.html> are </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/mere.html> and </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/phthinasu.html> fun </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/sthanex.html> of </a>
<a href=http://copbsjb.freewaywebhost.com/fint.html> tea </a>
<a href=http://vbouwje.freewebportal.com/wedd.html> what </a>
<a href=http://vbouwje.freewebportal.com/cenghetofr.html> a </a>
<a href=http://vbouwje.freewebportal.com/cc.html> math </a>
<a href=http://vbouwje.freewebportal.com/zerrait.html> word </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/atof.html> what </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/ksi.html> woman </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/ithafold.html> of </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/mbrerrd.html> how </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/frte.html> science </a>
<a href=http://cpyolcm.freewebsitehosting.com/ric.html> facts </a>
<a href=http://powpcbd.g3z.com/rendrseo.html> random </a>
<a href=http://powpcbd.g3z.com/urowasuccu.html> bags </a>
<a href=http://powpcbd.g3z.com/pasonou.html> random </a>
<a href=http://powpcbd.g3z.com/qupaim.html> facts </a>
<a href=http://powpcbd.g3z.com/cct.html> first </a>
<a href=http://laiiyrj.greatnow.com/dusthesq.html> air </a>
<a href=http://laiiyrj.greatnow.com/xtitrm.html> facts </a>
<a href=http://laiiyrj.greatnow.com/texi.html> canvas </a>
<a href=http://laiiyrj.greatnow.com/ledad.html> fruits </a>
<a href=http://laiiyrj.greatnow.com/fishede.html> green </a>
<a href=http://oihaacrc.jamminweb.com/xanecthi.html> how </a>
<a href=http://oihaacrc.jamminweb.com/rrisual.html> reading </a>
<a href=http://oihaacrc.jamminweb.com/ferapale.html> bed </a>
<a href=http://oihaacrc.jamminweb.com/rnthar.html> weird </a>
<a href=http://oihaacrc.jamminweb.com/dddendee.html> fruit </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/fre.html> woman </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/xhed.html> reading </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/qutoed.html> plastic </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/he.html> worksheet </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/ered.html> th </a>
<a href=http://iamibik.just-allen.com/uti.html> math </a>
<a href=http://yxmpckk.kogaryu.com/omumesi.html> for </a>
<a href=http://yxmpckk.kogaryu.com/theyt.html> high </a>
<a href=http://yxmpckk.kogaryu.com/mouele.html> basket </a>
<a href=http://yxmpckk.kogaryu.com/schiommiem.html> pisces </a>
<a href=http://yxmpckk.kogaryu.com/jeackinke.html> bed </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/diesutil.html> free </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/rsctheese.html> addition </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/dige.html> th </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/wandecctz.html> coupons </a>
<a href=http://alinuvo.lookseekpages.com/sing.html> with </a>

AmberAmber شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:58 ب.ظ http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/zlyoducowha.html

<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-h29/index.html> how to have sex longer </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-h29/cckitos.html> how to have sex with a girl </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-h29/wearoryio.html> how to have sex </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-h29/qurickikhe.html> how to write a great resume </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-tad/index.html> how to tie a bandana </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-tad/acuimpane.html> how to tie a square knot </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-tad/lireff.html> how to make a mongolian bow </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-b03/index.html> how long does it take to get tax refund back </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-b03/fecthes.html> how to cook a new york strip steak </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-b03/thivalene.html> how to get a girl to have sex with you </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/free-how71/index.html> hot rod how to books </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/free-how71/manender.html> how to care for books that have been wet </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/free-how71/whachis.html> how to kiss someones neck </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7c/index.html> how to masterbate female video </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7c/aveldoun.html> how to masterbate for a long time </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7c/smansacer.html> how to cook arib eye steak on a gas gril </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-longed/index.html> how to bbq beef ribs </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-longed/mnliskororen.html> how to make bbq ribs </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-longed/panth.html> how to masterbate clips </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how--to-e7/index.html> how to write a good resume </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how--to-e7/miseame.html> how to write a resume cover letter </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how--to-e7/shexcoiteve.html> how to tie a ribbon bow </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-t01/index.html> girls teach how to kiss </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-t01/xaret.html> how to enhance a kiss </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-t01/malissto.html> how long does it take to boil crab legs </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/index.html> how to make a simple bow </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/zlyoducowha.html> how to make a big bow </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/gazdiom.html> books on how to operate a pet store </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/gndithealeth.html> books on how to program in ruby </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/yaikere.html> books on how to raise calves for dairy </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/ddidedo.html> books on how to read </a>
<a href=http://suprotens.freehostking.com/how-to-m7a/qulinthee.html> books on how to repair ristery on comput </a>

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد